Про результати обговорення освітньо-професійної програми «Міжнародне та європейське право» зі студентами 1-го курсу (група МП-11), 09 лютого 2022 року

У контексті співпраці науково-педагогічних працівників навчально-наукового юридичного інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та студентів першого курсу (група МП-11), які здобувають загальні та професійні компетентності за освітньо-професійною програмою «Міжнародне та європейське право», 09 лютого 2022 року було здійснено обговорення змісту вказаної освітньої програми з подальшою конкретизацією рекомендацій у цій сфері.

Обговорення з даного питання у онлайн-форматі (https://meetingsemea27.webex.com/join/pr1631668879) організував доктор юридичних наук, доцент, професор кафедри конституційного, міжнародного та адміністративного права навчально-наукового юридичного інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Віталій Книш.

Внаслідок студентських дискусій було сформовано наступні пропозиції з питань удосконалення змісту програми:

  1. Навчальна дисципліна «Історія держави і права України» викладалась у першому семестрі першого курсу, а навчальна дисципліна «Історія держави і права зарубіжних країн» викладається у другому семестрі першого курсу. На думку студентів, їх слід викладати одночасно у першому семестрі першого курсу. Одночасно із ними можна було б викладати також таку навчальну дисципліну, як «історія політичних і правових учень». Такий підхід об’єднав би історію правової дійсності та історію її розуміння (для полегшення вивчення теорії держави і права та галузевих правничих наук).
  2. Навчальну дисципліну «Інформаційні технології в юридичній діяльності» студенти запропонували перейменувати на «ІТ-право». На їх переконання, це сприятиме більш системному підходу до викладання даної дисципліни на стику інформаційних та правничих наук, а з іншого боку – сприятиме охопленню всіх чи більшості галузей права, у яких використовуються ІТ-технології.
  3. Окрема увага була зосереджена на розбіжностях у викладанні навчальних дисциплін «Теорія держави і права» та «Конституційне право», які викладаються у першому та другому семестрах першого курсу. Студенти звернули увагу на те, що у першому семестрі при викладанні «Конституційного права» вивчаються ті питання, які раніше не охоплювались теорією держави і права. Тому вивчення навчальної дисципліни «Конституційне право», на їх думку, слід перенести або на другий семестр першого курсу та перший семестр другого курсу навчання, або повністю на другий курс нашого навчання.
  4. На думку студентів, навчальну дисципліну «Теорія держави і права» слід вивчати е лише на першому курсі фахової підготовки, а й у рамках першого семестру другого курсу, включивши у її структуру додатково поглиблене вивчення загальнотеоретичних засад юридичної компаративістики (порівняльного правознавства).
  5. Викладання навчальних дисциплін «Логіка юриста» та «загальні правничі компетентності» студенти запропонували поглибити практичною наочністю (у рамках імітації практичних ситуацій, а особливо – у рамках судового процесу). Студенти мотивували це тим, що логічність суджень найбільше можна апробувати в умовах. Наближених до правової дійсності.

6. Окремі студенти запропонували взагалі об’єднати навчальні дисципліни «Логіка юриста» та «Загальні правничі компетентності» у єдину навчальну дисципліну. Вони мотивували це тим, що загальна та професійно-юридична логіка повинні викладатись комплексно, у рамках єдиної навчальної дисципліни, а не розрізнено.