У контексті співпраці науково-педагогічних працівників навчально-наукового юридичного інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та студентів першого курсу (група МП-11), які здобувають загальні та професійні компетентності за освітньо-професійною програмою «Міжнародне та європейське право», 09 лютого 2022 року було здійснено обговорення змісту вказаної освітньої програми з подальшою конкретизацією рекомендацій у цій сфері.
Обговорення з даного питання у онлайн-форматі (https://meetingsemea27.webex.com/join/pr1631668879) організував доктор юридичних наук, доцент, професор кафедри конституційного, міжнародного та адміністративного права навчально-наукового юридичного інституту Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Віталій Книш.
Внаслідок студентських дискусій було сформовано наступні пропозиції з питань удосконалення змісту програми:
- Навчальна дисципліна «Історія держави і права України» викладалась у першому семестрі першого курсу, а навчальна дисципліна «Історія держави і права зарубіжних країн» викладається у другому семестрі першого курсу. На думку студентів, їх слід викладати одночасно у першому семестрі першого курсу. Одночасно із ними можна було б викладати також таку навчальну дисципліну, як «історія політичних і правових учень». Такий підхід об’єднав би історію правової дійсності та історію її розуміння (для полегшення вивчення теорії держави і права та галузевих правничих наук).
- Навчальну дисципліну «Інформаційні технології в юридичній діяльності» студенти запропонували перейменувати на «ІТ-право». На їх переконання, це сприятиме більш системному підходу до викладання даної дисципліни на стику інформаційних та правничих наук, а з іншого боку – сприятиме охопленню всіх чи більшості галузей права, у яких використовуються ІТ-технології.
- Окрема увага була зосереджена на розбіжностях у викладанні навчальних дисциплін «Теорія держави і права» та «Конституційне право», які викладаються у першому та другому семестрах першого курсу. Студенти звернули увагу на те, що у першому семестрі при викладанні «Конституційного права» вивчаються ті питання, які раніше не охоплювались теорією держави і права. Тому вивчення навчальної дисципліни «Конституційне право», на їх думку, слід перенести або на другий семестр першого курсу та перший семестр другого курсу навчання, або повністю на другий курс нашого навчання.
- На думку студентів, навчальну дисципліну «Теорія держави і права» слід вивчати е лише на першому курсі фахової підготовки, а й у рамках першого семестру другого курсу, включивши у її структуру додатково поглиблене вивчення загальнотеоретичних засад юридичної компаративістики (порівняльного правознавства).
- Викладання навчальних дисциплін «Логіка юриста» та «загальні правничі компетентності» студенти запропонували поглибити практичною наочністю (у рамках імітації практичних ситуацій, а особливо – у рамках судового процесу). Студенти мотивували це тим, що логічність суджень найбільше можна апробувати в умовах. Наближених до правової дійсності.
6. Окремі студенти запропонували взагалі об’єднати навчальні дисципліни «Логіка юриста» та «Загальні правничі компетентності» у єдину навчальну дисципліну. Вони мотивували це тим, що загальна та професійно-юридична логіка повинні викладатись комплексно, у рамках єдиної навчальної дисципліни, а не розрізнено.